til hovedinnhold
 
Utskrift fra www.arendalsuka.no
Tusen takk for din påmelding. Du mottar en e-post når påmeldingen er behandlet.

Ansatte som blir lurt – hvordan tar vi vare på menneskene i møte med cyberangrep?

Arrangør
Storebrand
Dag
Tirsdag 13/8 2024 12:00 - 12:30
Arrangementstype
Debatt
Tema
Digitalisering , Økonomi
Språk
Norsk
Sted
RS Storebrand
Stedsbeskrivelse:
Båten er fortøyd ved gangbroen i Pollen ved Madam Reiersen
 


Om arrangementet

Har du tenkt på hva et dataangrep kan gjøre med deg eller kollegene dine? Det er ikke bare maskinene som blir rammet, men også menneskene. Å bli hacket kan føles som et personlig angrep, og skyldfølelsen kan være tung å bære. Tenk om en liten glipp fra deg kunne koste firmaet millioner, eller verre, føre til konkurs. 

Hos Storebrand opplevde vi dette på nært hold. En av våre egne ble lurt til å installere skadelig programvare. Vi fikset det tekniske, men glemte det menneskelige. Vi fikk en skikkelig vekker da vedkommende slo alarm om den følelsesmessige påkjenningen etter å ha blitt lurt av angripere i en cyberøvelse. 

Cybersikkerhet er mer enn bare teknologi; det handler om folkene også. Uten riktige forberedelser, er vi alle sårbare. Truslene blir flere, og vi må øve oss mer. Hvordan kan vi passe bedre på våre ansatte? Hvordan skal vi som jobber med IT-sikkerhet endre våre metoder? Og hva kan vi lære fra andre sektorer? 

Medvirkende
  • Daniel Björkman, SVP Cloud & Security, Storebrand
  • Liv Dingsør, Leder, Digital Norway
  • Sirine Fodstad, Leder People and Organisaton, BCG Norge
  • Astri Marie Ravnaas, Head of Cyber, NBIM
  • Andreas Havsberg, TIBER test manager, Norges Bank
  • Trygve Håkedal, Konserndirektør Digital, Storebrand
  • Ragnhild Sageng, Senior Sikkerhetsrådgiver, Tolletaten
Kontaktperson
Trine Winther, Storebrand, 95025000
Universell utforming
Nei
Servering
Nei
Sidevisninger
63