Fremtidsutsiktene, effektivitetsgevinstene og inntjeningsmulighetene er ifølge mange analytikere store når det gjelder bruk av generativ KI. Mulighetsrommet ser ut til å være uendelig, men hvordan bruker du teknologien til å skape verdi i praksis?
Selv om mange kommunikasjons- eller markedsfolk har startet å bruke generativ KI, mangler fremdeles mange en tydelig strategi eller plan for hvordan de skal bruke KI og hente ut gevinsten. I offentlig sektor begynner det å haste, for der har regjeringen sagt at de vil at 80 prosent av offentlig sektor skal bruke KI innen 2025.
Kommunikasjonsavdelingen i blant andre IKEA, Bærum kommune og Norges Idrettsforbund har det siste året utforsket mulighetsrommet innenfor KI. De ønsker å ta i bruk KI i arbeidshverdagen, og utvikle nye arbeidsmetoder eller verktøy ved hjelp av KI. Det har vist seg at det er mye å vinne på en fremoverlent holdning til kunstig intelligens. Det ene prosjektet pekte ut over ti forskjellige bruksområder for KI i kommunikasjonsavdelingen.
Gjennom disse prosjektene har de forsøkt å svare på spørsmål som: Hva bør vi prøve, hva fungerer best til vårt behov, hvordan får vi flere til å bruke KI, skal alle teste og bruke det, og ikke minst – hvor går de etiske grensene?
Bli med i en samtale hvor du som markeds- eller kommunikasjonsmedarbeider får ferske, gode tips og råd om effektiv bruk av generativ KI.
I dette arrangementet:
Velkommen til en spennende samtale om bruk av generativ KI!