til hovedinnhold
 
Utskrift fra www.arendalsuka.no

Generativ KI: Hvordan kan kommunikasjonsavdelingen skape verdi for virksomheten?

Arrangør
Nucleus
Dag
Onsdag 14/8 2024 08:30 - 09:30
Arrangementstype
Samtale
Tema
Media/kommunikasjon , Digitalisering
Språk
Norsk
Sted
Sløydsalen
Stedsbeskrivelse:
Kirkebakken 13, 1. etg.
Antall plasser i lokalet
60
 


Om arrangementet

Fremtidsutsiktene, effektivitetsgevinstene og inntjeningsmulighetene er ifølge mange analytikere store når det gjelder bruk av generativ KI. Mulighetsrommet ser ut til å være uendelig, men hvordan bruker du teknologien til å skape verdi i praksis?

 

Selv om mange kommunikasjons- eller markedsfolk har startet å bruke generativ KI, mangler fremdeles mange en tydelig strategi eller plan for hvordan de skal bruke KI og hente ut gevinsten. I offentlig sektor begynner det å haste, for der har regjeringen sagt at de vil at 80 prosent av offentlig sektor skal bruke KI innen 2025.

 

Kommunikasjonsavdelingen i blant andre IKEA, Bærum kommune og Norges Idrettsforbund har det siste året utforsket mulighetsrommet innenfor KI. De ønsker å ta i bruk KI i arbeidshverdagen, og utvikle nye arbeidsmetoder eller verktøy ved hjelp av KI. Det har vist seg at det er mye å vinne på en fremoverlent holdning til kunstig intelligens. Det ene prosjektet pekte ut over ti forskjellige bruksområder for KI i kommunikasjonsavdelingen.

 

Gjennom disse prosjektene har de forsøkt å svare på spørsmål som: Hva bør vi prøve, hva fungerer best til vårt behov, hvordan får vi flere til å bruke KI, skal alle teste og bruke det, og ikke minst – hvor går de etiske grensene?

 

Bli med i en samtale hvor du som markeds- eller kommunikasjonsmedarbeider får ferske, gode tips og råd om effektiv bruk av generativ KI.

 

I dette arrangementet:

  • tar vi tempen på bruken av generativ KI blant kommunikasjons- og markedsmedarbeidere
  • får du presentert relevante eksempler på bruk av KI
  • diskuterer vi effektiv bruk av KI
  • drøfter vi de etiske utfordringene knyttet til bruken av KI

Velkommen til en spennende samtale om bruk av generativ KI!

Medvirkende
  • Anne-Lise Mørch von der Fehr, Daglig leder, Kommunikasjonsforeningen
  • Hallvard Lavoll, Kommunikasjonssjef, Skatteetaten
  • Henriette Carstensen, Salgs- og markedsdirektør, BORI
  • Axel Revheim, Leder for forretningsutvikling og Seniorrådgiver, Nucleus
  • Helene Løken, Kommunikasjonsdirektør, IKEA
  • Leif Iversen, Debattleder, Nucleus
Kontaktperson
Leif Karl Iversen, Seniorrådgiver, Nucleus, 92845173, li@nucleus.no
Universell utforming
Rullestoltilpasset lokale
Rullestoltilpasset WC
Servering
Ja
Sidevisninger
596