til hovedinnhold
 
Utskrift fra www.arendalsuka.no

1,5 år med generativ AI - hvilke dilemmaer må vi ta stilling til?

Arrangør
Storebrand
Dag
Onsdag 14/8 2024 09:00 - 09:30
Arrangementstype
Debatt
Tema
Digitalisering , Økonomi
Språk
Norsk
Sted
RS Storebrand
Stedsbeskrivelse:
Båten er fortøyd ved gangbroen i Pollen ved Madam Reiersen
 


Om arrangementet

Vi er mange som har blitt vant med et liv med generativ AI, og veldig mange organisasjoner er i full gang med å utforske potensialet i den nye teknologien. Likevel er det flere spørsmål som står ubesvart.

Problematikk med personvern knyttet til innsamling og bruk av store datamengder, risiko for skjevheter og diskriminering i modellutvikling, problematikk rundt opphavsrett, og implikasjonene av automatisert innholdsgenerering er noen av disse utfordringene.

  • Er det ok å stole på at de store selskapene i Silicon Valley løser disse utfordringene for oss?
  • Hvordan sørger vi for å kunne bruke teknologien på en måte som ikke diskriminerer brukerne, eller som fører til økt ulikhet i samfunnet?
  • Og hvor mange av problemene kommer til å bli løst av et tydeligere regelverk fra EU?

 

Medvirkende
  • Karianne Sundahl, SVP Data og AI, Storebrand
  • Sven Størmer Thaulow, EVP Chief Data & Technology Officer, Schibsted
  • Sverre Fjeldstad, Partner, McKinsey
  • Andreas Harto, Senior ML og AI Engineer, NBIM
  • Trygve Håkedal, Konserndirektør Digital, Storebrand
  • Anita Schjøll Abildgaard (TBC), Gründer og daglig leder, Iris
Kontaktperson
Trine Winther, Storebrand, 95025000
Universell utforming
Nei
Servering
Nei
Sidevisninger
101