I år fyller TV-aksjonen 50 år, og gjennom alle disse årene har sparebankene vært helt sentrale samarbeidspartnere for det som regnes som verdens største dugnad.
Dugnadsånd og lokalt engasjement er kritiske suksessfaktorer for TV-aksjonen, og sparebankene kjenner seg godt igjen i begge deler.
- Er dette med dugnad og lokalt engasjement typiske norsk? Og er det tidløst?
- Hva med kontantbruken? Har Vipps endret TV-aksjonen eller putter folk fortsatt seddel og mynt på bøssene?
Det er noen av spørsmålene vi skal prøve å besvare når Nina Larsen, leder av TV-aksjonen, og Therese Riiser, administrerende direktør i Sparebankforeningen, møtes til samtale under Arendalsuka.
Vi får også et innblikk i planenen for årets TV-aksjon og innsikt i historien og betydningen av sparebankenes viktige bidrag i dugnaden.
Møter du opp vil du få muligheten til å både kommentere samtalen og stille spørsmål.
Velkommen!