Dette seminaret utforsker det komplekse samspillet mellom utdanningsteknologi (EdTech) og utfordringene i skolesystemer med begrensede ressurser. Digitale verktøy har potensial til å transformere utdanning ved å øke tilgangen og kvaliteten, men er dette riktig vei å gå i samfunn med knappe ressurser og mangel må tradisjonelle læringsverktøy?
Basert på en uavhengig evaluering av elektroniske læringslaboratorier (E-labs) i Niger, tilbyr seminaret perspektiver på hvordan digitale løsninger påvirker lese- og skriveferdigheter samt regneferdigheter i utfordrende utdanningsmiljøer.
Seminaret vil starte med en presentasjon av funnene og anbefalingene av Tewodros Aragie Kebede fra Fafo. Etter dette vil ADRA Norge, som bestilte og finansierte evalueringen gjennom Norad, kommentere funnene og forslagene.
Arrangementet benytter både norsk og engelsk språk.
Program
Det er adgangskontroll på Arendal kultur- og rådhus, og det må beregnes noe ekstra tid for å komme inn. Merk at det er ikke tillatt å ta med flasker, paraplyer og liknende gjenstander inn i bygningen.