Mange norske virksomheter har satt seg ambisiøse 2030-mål. Nå nærmer 2030 seg raskt, men for mange er det fremdeles langt igjen før de når målene. Samtidig strammes reglene for bærekraftskommunikasjon til gjennom flere grønnvaskingsdirektiver.
Hvordan kan norske virksomheter bruke kommunikasjon som verktøy til å oppnå konkrete bærekraftsresultater? Hvordan kommuniserer man egentlig når det butter i mot? Og hvordan skal norske virksomheter forholde seg til en stadig lengre OBS-liste, som setter strenge regler for bruk av ord som «netto null», «karbonnøytral», «karbonpositiv» og «klimakompensert»? Må nykommerne «regenerativ» og «naturpositiv» fjernes fra bærekraftsordboka? Og hvordan unngår vi visuell grønnvasking?
Posten Bring og Kruse Larsen inviterer bærekraftsledere for til å dele gode råd om bærekraftskommunikasjon i krevende tider, som vil gi deg konkrete verktøy å ta med videre i arbeidet frem mot 2030. Anne Therese Gullberg, partner og bærekraftsansvarlig i Kruse Larsen, leder samtalen.
Med oss i panelet har vi: