Valgkamp handler om å presentere sine politiske saker og overbevise velgerne om at akkurat disse standpunktene er verd å gi sin stemme til. Men partiene gjør strategiske valg knyttet til hvilke personer som fronter hvilke saker, hvordan de skal snakke om sakene og hvilke kanaler de skal bruke - og ikke minst hva de skal bruke valgkampbudsjettet på.
Er det politikken som til slutt vinner valget, eller er det kommunikasjonsstrategien?
Vi har innhentet data og presenterer faktagrunnlaget: Hvor synlige er de ulike partiene i sosiale medier, og hvordan står dette i forhold til meningsmålingene?
Deretter inviterer vi til samtalemellom politikere, pressen og kommunikasjonsfolk, og forsøker å finne svar på spørsmålet:
Er det penger, politikk, retorikk eller person som vinner valget?
Moderator: Terje Svabø
I panelet:
Torbjørn Røe Isaksen, samfunnsredaktør E24
Peter Skovholt Gitmark, seniorrådgiver i Hill+Knowlton Strategies Norge
Linda Dagestad Øygarden, ordførerkandidat for Arendal Høyre
Nina Jentoft, varaordførerkandidat fra Arendal Arbeiderparti
Medvirkende
Anne-Lise Mørch von der Fehr, Daglig leder, Kommunikasjonsforeningen
Knut Kristian Hauger, Ansvarlig redaktør, Kampanje.com
Terje Svabø, Svabø Versto AS
Guro Lindebjerg, Retriever
Torbjørn Røe Isaksen, Samfunnsredaktør, E24
Peter Skovholt Gitmark, Seniorrådgiver, Hill+Knowlton Strategies Norge
Linda Dagestad Øygarden, Ordførerkandidat, Arendal Høyre