Tillit som valuta: hvordan norske virksomheter arbeider med tillitsbygging
Arrangør
Nucleus
Dag
Mandag 14/8 2023 16:00 - 17:00
Arrangementstype
Samtale
Tema
Media/kommunikasjon
, Næringsliv
Språk
Norsk
Sted
Impact Hub Agder Arendal
Stedsbeskrivelse:
2. etasje
Antall plasser i lokalet
70
Om arrangementet
Vi lever i en verden som i økende grad preges av polarisering, falske nyheter og mistenkeliggjøring av alt fra forskning og politikk til gode intensjoner og engasjement. Dette utfordrer tilliten det norske folk har til virksomheter i Norge.
Har du noen gang lurt på hva du rent praktisk bør gjøre for å heve tilliten til din virksomhet i den norske befolkningen?
Under arrangementet presenterer Nucleus en dyptgående tillitsanalyse hvor tilliten til 80 av landets største virksomheter er målt. For første gang i Norge har vi avdekket hva som skaper tillit – og fått et praktisk kompass til hvordan en virksomhet kan arbeide for å styrke tilliten i sine målgrupper. Blant annet får du vite hvor viktig åpenhet og transparens er i å bygge tillit, sett opp mot de 32 aller viktigste driverne for tillit i Norge.
Utover presentasjonen av analysen får du høre en samtale om blant annet følgende:
Har virksomheter et samfunnsansvar i å håndtere og motvirke spredning av falske nyheter som ødelegger tilliten til våre demokratiske samfunnsinstitusjoner?
Hvordan kan vi verne om eller gjenreise tillit hos interessentene?
Hva bør vi måle? Er tillit viktigere enn merkevarestyrke? Enn omdømmescore?
Kan tillit være et konkurransefortrinn? Kan tillit benyttes strategisk?
Hva sier analysen om hvordan norske ledere kan bygge tillit blant sine medarbeidere?
Velkommen til samtalen
Medvirkende
Stine Odland, Pressesjef og leder for samfunnskontakt, IKEA
Anne-Lise Mørch von der Fehr, Daglig leder, Kommunikasjonsforeningen
Thoralf Granerød, Seniorrådgiver, Nucleus
Kjell Rakkenes, Konserndirektør for kommunikasjon, bærekraft og samfunnsansvar, Nortura