I en tid med inflasjon, råvaremangler og renteøkninger er norske forbrukere nødt til å tenke seg litt ekstra godt om når de handler. Samtidig ønsker de å kjøpe kvalitetsprodukter fra bærekraftige produksjoner.
Faktisk viser undersøkelser at dagligvarebransjen er den næringen der forbrukerne stiller strengest krav til bærekraft. Matsvinn, utslippskutt, ansvarlige verdikjeder og folkehelse – kravene er mange. Samtidig er nordmenn kjent for å være i verdensklasse når det gjelder prisbevissthet.
Hva betyr dette paradokset for dagligvarebransjens bærekraftsarbeid fremover? Vil situasjonen tvinge frem behov for enda mer samarbeid mellom produsenter? Risikerer prisnivået å bremse ESG-satsingen? Eller blir norske forbrukere rett og slett nødt til å betale? Kom og delta når vi samler representanter for hele verdikjeden innen dagligvarehandel til samtale.
Velkommen v/ Thomas Føyen, KPMG
Hvordan vurderer Nortura, Reitan og Mills situasjonen?
Panelsamtale med Kjell Rakkenes, konserndirektør - Kommunikasjon, samfunnsansvar og bærekraft i Nortura, Emilie Olderskog i Mills, Monica Ødegaard i Reitan Retail og Kia Klavenes i KPMG Pure Sustainability.
Moderator: Carl Christian Christensen, KPMG Pure Sustainability