Aldri før i historien har vi hatt så god tid. Og aldri før i historien har informasjonsstrømmen vært større. Konkurransen om oppmerksomheten tilspisser seg stadig mer. Så hva skjer når fem mennesker fra fem ulike generasjoner “bytter liv”?
Mediebransjen står midt i en brytningstid. På få år har medielandskapet gått fra et NM til et VM. Dype globale teknologiendringer forandrer stadig raskere våre lokale vaner og forventninger - for alltid. Hva er konsekvensen for redaktørstyrte mediers unike rolle i folks liv, og umistelige rolle i demokratiet?
Konkurransen om folks tid, tillit og betalingsvilje blir stadig tøffere. Derfor jobber Amedia og våre aviser enda smartere for å vinne disse kampene - også fremover. Da må vi best forstå hvorfor og hvordan medievanene endrer seg, innad i de ulike generasjonene, og på tvers av dem.
Amedia inviterer til premiere for vårt sosiale eksperiment “Kampen om folks tid”, og samtale om hva endringene betyr for folks mediehverdag, medienes valg og samfunnsutviklingen fremover.
Deltakere
Kampen om folks tid er laget av og for Amedia.
Takk til Kantar som har vært en viktig faglig partner i prosjektet.
Kort om Amedia: Vi er Norges største stiftelseseide utgiver av redaktørstyrte medier. Amedias formål er å sikre sterke redaktørstyrte medier i hele Norge, i et evighetsperspektiv. Vi er garantisten for redaksjonell frihet, og vårt oppdrag og bidrag er å styrke demokratiet.
Amedia gir ut over 100 avistitler i hele landet. Med mer enn 1100 redaksjonelle medarbeidere oppdateres to millioner nordmenn daglig på nyheter, nytte, debatt og underholdning. Våre utviklere gir abonnenter bedre opplevelser, og aviser bedre løsninger. Våre selgere skaper bedre effekt for annonsører. Amedia er også deleier av 57 lokale og regionale aviser i Sverige gjennom partnerskap med Bonnier News Local.