Pandemien har endret skolenes bruk av læremidler, og digitaliseringen har for alvor skutt fart. Digital teknologi kan åpne for nye arbeids- og vurderingsformer, og elevene kan få flere muligheter til å vise frem hva de har lært.
Nå er tiden inne for å gjøre opp status, og vi spør:
Hva er den digitale tilstanden i skole-Norge?
Hvordan legitimeres implementeringen av digitale enheter i skolene?
Gir digitale læremidler elevene bedre læringsutbytte?
Hvordan reduserer vi forskjellene skolene imellom?
Skolens digitale status
Innledning ved professor Øystein Gilje (UiO). Gilje legger frem ferske resultater fra forskningsprosjektet GrunnDig, Kunnskapssenteret for utdanning ved UiS
Hvordan gir digitale læremidler merverdi?
Steffen Handal, leder Utdanningsforbundet
Aslak Berntsen Husby, leder Elevorganisasjonen
Øystein Gilje, professor og faglig leder for FIKS (UiO)
Heidi Austlid, adm. dir. Forleggerforeningen
Hvordan reduserer vi forskjellene skolene imellom?
Sunniva Holmås Eidsvoll, skolebyråd Oslo kommune
Elise Waagen, stortingsrepresentant og APs fraksjonsleder i utdannings- og forskningskomiteen
Samtalene vil bli moderert av Line Gaare Paulsen, direktør for kompetanse og utdanning i IKT-Norge.