På program.arendalsuka.no bruker vi informasjonskapsler (cookies). Når du bruker vår nettside godkjenner du dette.
til hovedinnhold
 
Utskrift fra www.arendalsuka.no

Best in Retail - datadeling og økosystemer i norsk handel

Arrangør
Hovedorganisasjonen Virke, Coop Norge, Posten Norge, NHH
Dag
Torsdag 18/8 2022 14:00 - 15:00
Arrangementstype
Samtale
Tema
Forskning
Språk
Norsk
Sted
Sløydsalen
Stedsbeskrivelse:
1. etasje
Antall plasser i lokalet
60
 


Om arrangementet

Den teknologiske utviklingen utfordrer eksisterende forretningsmodeller i norsk handel, spesielt ved at nye konkurrenter kommer inn i markedet med digital ekspertise. Økt digitalisering påvirker også interaksjonen med kundene gjennom større forventninger til den totale kundeopplevelsen, både på nett og i fysisk butikk. Det forventes mer informasjon, høyere servicenivå, selvbetjening «on demand» og mer personlig interaksjon. Digitaliseringen av varehandelen skaper utfordringer, men også muligheter. Hvordan kan datadeling i økosystemer mellom handel og andre næringer aktiveres og utnyttes til å skape nye konkurransefortrinn?

På dette arrangement setter vi lys på utviklingen i handelen. Vi presenterer og diskuterer hvordan vi kan sikre norsk varehandels konkurransekraft. Sentrale spørsmål er hvordan vi gjennom tverrfaglig samarbeid og økt kompetanse kan sikre sysselsetting og hindre nedleggelse av næringsvirksomhet over hele landet.  

Medvirkende
  • Bjørn Takle Friis, Kommunikasjonsdirektør, Coop Norge
  • Alexander Haneng, Direktør for Digital innovasjon, Posten Norge
  • Bram Timmermans, Professor, NHH, Department of Strategy and Management
  • Live Forfang Bjørnstad, Senior Consultant, inFuture
  • Runar Wiksnes, Sjefanalytiker, Hovedorganisasjonen Virke
  • Jarle Hammerstad, Leder Bransjepolitikk, Hovedorganisasjonen Virke
Kontaktperson
Morten Skauge, Fagsjef Politikk, Hovedorganisasjonen Virke, 95979297, morten.skauge@virke.no
Universell utforming
Rullestoltilpasset lokale
Rullestoltilpasset WC
Servering
Nei
Sidevisninger
708