Skal vi nå FNs 1,5 graders mål for global oppvarming må vi redusere matens klimaavtrykk med halvparten.
Hvordan kan vi i norsk matbransje bidra – og hvordan kan vi hjelpe forbruker til å ta mer klimavennlige matvalg?
Ordstyrer: Eirik Bergesen
PROGRAM
Velkommen
Johanne Kjuus, Leder Bærekraft, Orkla Foods Norge
De enkle klimatiltakene i hverdagen
Hvordan jobber norsk matbransje med å gjøre det litt enklere for folk flest å ta de gode klimavennlige matvalgene?
Innlegg og samtale med:
Signe Bunkholt Sæter, Bærekraftdirektør NorgesGruppen
Louise Fuchs, Bærekraftdirektør ODA
Harald Bjugstad-Holm, Bærekraftdirektør Nordic Choice Hotels
Emilie Olderskog, Direktør Bærekraft og Samfunnskontakt Mills
Hedvig Røsberg Gjerde, Senior Markedssjef TORO
Ingrid Sanfelt Hansen, Markedssjef NATURLI
Forbruker og bærekraft
Hva vet vi om norske forbrukere – og hvilke bærekraftige valg ønsker de å ta i hverdagen? Innsikt fra Forbruker og Bærekraft 2022.
Innlegg fra:
Sunneva Kilsti, Ansvarlig for bærekraft i Opinion
"En sunn og bærekraftig livsstil"
Hvordan IKEA skal inspirere og hjelpe over en milliard mennesker med å få en bedre og mer bærekraftig hverdag.»
Innlegg fra:
Carl Aaby, CEO/CSO IKEA Norge
Panelsamtale
Hvordan kan vi hjelpe forbruker til de gode klimavennlige matvalgene?
Deltakere:
Øyvind Fylling Jensen, Adm. Direktør Nofima,
Ola Hedstein, Grunnlegger av Rethink Food
Signe Bunkholt Sæter, Bærekraftdirektør NorgesGruppen
Hanne Lene Dahlgren, Vegetarentusiast og Bærekraftsjef
Team Tomorrow
Johanne Kjuus, Leder Bærekraft Orkla Foods Norge
Lett servering