For norske selskaper handler det grønne skiftet om å redusere risiko, øke attraktiviteten og bygge verdier for investorer og interessenter. I dette arbeidet blir det vesentlig å ha på plass en god klimastrategi som tar høyde for risiko i hele verdikjeden og som sikrer at bedriften er “future proof.” Fjorårets klimaindeks viser imidlertid at flertallet av norske virksomheter fortsatt har en lang vei å gå.
Skal vi nå målet om netto nullutslipp blir det viktig å lære av dem som allerede gjør mye bra - Norges klimaledere, som ligger et hestehode foran resten av oss. Under dagens seminar har vi invitert en håndfull selskaper, som på hver sin måte inspirerer til endring og utvikling.
Program
08.30-08.45 Frokostservering
08.45-08.50 Innledning
Hanne Sælemyr Johansen, partner i PwC, ønsker velkommen.
08.50-09.05 Slik lager du en klimastrategi som tar høyde for indirekte utslipp
Hanne Løvstad, partner og leder for bærekraft og klimarisiko i PwC og Hanne Sælemyr Johansen, partner i PwC.
09.05-09.20 Grønn konkurransekraft – bare det? Jernias bærekraftreise
Espen Karlsen, administrerende direktør i Jernia
09.20-09.35 Dominoeffekten - hvordan Telenors innkjøp kan få ned klimautslippene
Ragnhild Mathisen, Chief Corporate Affairs Officer i Telenor
09.35-09.50 Hvorfor sette klimamål når man allerede er fornybar? Erfaring fra et norsk fornybarkonsern.
Steffen Syvertsen, Konsernsjef, Agder Energi.
09.50-10.00 Spørsmål fra salen