Programmering kommer inn i norsk skole i full fart. En trygg og god introduksjon gjør at man får oppleve det morsomme og kreative i kodingen, og man kan se at dette ikke er skummelt og uforståelig. Alle kan få det til!
Over en halv dag får deltakerne en introduksjon til programmeringsspråket Python, gjennom skildpaddeprogrammering. Man lærer om variabler, betingelser og løkker, og bruker disse til tegning. Man ser hvordan tekstprogrammeringer en måte å gi presise instrukser til en datamaskin. Deltakerne vil også få jobbe med kode som modellerer praktiske situasjoner og den grunnleggende logikken bak det å ta valg i dataspill.
Målgruppe er elever på ungdomstrinnet.
Praktiske detaljer:
Arrangementet er en del av Arendalsuka Ung
Vi ser for oss at det blir plass for ca 20-25 deltakere. Vi tar gjerne imot en hel klasse sammen med lærer. Deltakerne må ha med bærbar PC for å kunne delta.
Det kreves ingen forkunnskaper om programmering.
Påmelding:
Lærere kan bruke dette skjemaet for å melde interesse for sine klasser. Dersom mange er interesserte, så vil vi trekke ut en gruppe.
Alle som melder interesse vil motta en epost når arrengementet er fullt.