Hva skal vi gjøre for at pasienten faktisk kommer i sentrum?
Holder det med innovasjon og ny teknologi eller må det sterkere krutt til?
Vi samler et panel som setter pasienten i fokus.
De vil dele sine historier og erfaringer på hvordan vi lykkes med gode pasientopplevelser.
En «ekte» pasient forteller om sitt møte med helsevesenet
Hvordan blir pasienten helsevesenets VIP kunde?
Det vil bli innlegg og paneldebatt
Agenda:
Noen refleksjoner og erfaringer
Ann-Elisabeth Ludvigsen, Egde Consulting
Terje Gårdsmoen, Devoteam Fornebu Consulting
Tør pasienten å ta ansvaret når leger frasier seg makten eller er dette bare noen fine ord fra politikerne.
Foredragsholder: Andreas Stensvold, Overlege Sykehuset Østfold
Forstår du hva legen sier om deg? - Tilgang til egne helseopplysninger
Forstår du hva pasienten din sier? - Har vi gode nok systemer for å fange opp det pasienten ønsker å formidle om sin situasjon?
Som du spør får du svar? - Hvordan har vi det i dag og andre rare ting vi spør pasientene om, gir det mening?
Når er man egentlig frisk? Følger vi godt nok opp etter akuttfasebehandling?
Disse og andre spørsmål diskuteres i en erfaringsbasert samtale mellom nevrolog Randi Eikeland og pasient og pårørende som har gjennomgått alvorlig hjernebetennelse.
Foredragsholder: Randi Eikeland, nevrolog og leder Flåttsenteret
Foredraget gir deg noen tips og innspill til hvordan komme igang med å involvere pasientene for å skape helhetlige pasientreiser og gode tjenester.
Foredragsholder: Karianne Ø. Ormseth, Egde Consulting